גליה דידור בתערוכת יחיד "המסע לציורי המערות"

גליה דידור – מידע נוסף

 

רכבת Rouffignac

מדוע ציירו אנשים בתקופה הפליאוליתית ? למי ולמה זה נדרש?  אולי הציורים הם חלק מטקסים המביאים מזל טוב בציד? אולי המחשה לפנטזיות של אבות אבותינו?  או אולי זה הצמא ליופי הקיים בגנים האנושיים?  אנחנו מסתובבים במערת Rouffignac  (מערת אלף הממותות) ברכבת חשמלית קטנה ומצחיקה והגענו לדעה משותפת:  הממותות המצוירות החולפות לנגד עיננו,  העזים, התאו והקרנפים הצמריריים נוצרו אך ורק לרגע זה  למפגש אתנו,  לרגע "בורגני צנוע ומקסים … "

"Train in Ruffinyak" 2017 Acrylic on canvas 120x90cм   15,000 ₪

 

חופשה בדורדון

"פון דה גום .. " השם נשמע תחילה בלחש. אחר כך הוא הופך ללהט ונולד צליל נמוך ברור וצלול, משהו שדומה ל"האוממם" ההודי, משהו קסום ומדיטטיבי " פון דה גום" .. זוהי המערה הראשונה בה ביקרנו. ציורי סלע "פון פון דה גום"  הם בין הדוגמאות הטובות ביותר לאמנות המערות מהתקופה הפליאולית העליונה.

“Vacation in Dordogne“  2017 –  Acrylic on canvas 150x120cm.   21,000 ₪

בונז'ור

זו לא רק דמותו של חוקר המערות. הנורה שעל הקסדה הופכת אותו למקור האור. ככל הנראה, גילוי מערה חדשה עם פטרוגליפים פליאוליתיים הוא חלומו של כל ספליאולוג. אבל האם  התמונות עצמן בנות 30 אלף השנה שמחות גם הן  להיפגש עם בני דורנו?  או שהם מסתתרות ומתפזרות מאור נורת ההלוגן שעל קסדת האיש?

“Bonjour" 2017 Acrylic on canvas 120x90cm  13,000 ₪

קרנף

במערת  Rouffignac גילו מדענים שתמונות רבות של בעלי חיים צולמו על ידי ילדים ונשים

"Woolly rhinoceros "2017 Acrylic on canvas 100х80cм  10,000,₪

שחור ולבן

אנחנו במערה והופכים לחלק מהפלא: תמונות לבנות ושחורות של בעלי חיים והצופים בצבע או אולי הפוך-  הפטרוגליפים צבעוניים ואנחנו בשחור- לבן.

 

“White, black, color" 2017 Acrylic on canvas  120x90cm 12,000 ₪

במוזיאון

בני דורנו מעריצים את הפסלים של קודמיהם הרחוקים – ונוס הפליאוליתית. היה מאוד מצחיק לראות איך בני דורנו מעריצים את פסלוני קודמיהם הרחוקים. ונוס הפליאוליתית נמצאת במוזיאון הלאומי של התקופה הפרהיסטורית של בעיירה  Les ezi-tayac-syraeus , המציג אוסף עשיר של חפצים מהתקופה שלפני  400,000 שנה.

"In the museum of Paleolith"  2017 Acrylic on canvas  120х90cm 12,000₪

במערת Rouffignac  

כיום הקהילה המדעית דבקה בהשערה לפיה ההומו ספיינס הופיע בדרום מזרח אפריקה לפני כ -200 אלף שנה והתפשט משם לכל רחבי כדור הארץ. במערת Rouffignac  בין הרישומים הרבים של הממותות, התאו והקרנפים הצמריריים, היו חסרים לנו דימויים אנושיים. האם הם יכולים להיות אנשים אפריקאים? למה לא?

"Ruffinyak "2018 Acrylic on canvas 120x90cm  8.000 ₪

 

קיץ פליאוליתי

המערה  מחוממת בגלל פנסים בוערים או בגלל צבע האוקר החם . ולא היה  עידן הקרח, ולא היה זמן (אנשים המציאו את מושג הזמן ואת התקופה הפליאוליתית).  אבל עכשיו אנחנו יודעים שזה היה הקיץ האחרון של התקופה הפליאוליתית, בלי קשר לכמה אלפי שנים זה נמשך.

 

“Summer of a paleolith" 2018  Acrylic on canvas, 100х100сm   8.000 ₪

 

ממול

תמונה ללא הערות. הם פשוט נפגשו והבינו אחד את השני. אם כי אולי, הביזון מתנהג באופן עצמאי יותר. את הסיבה רק הוא יודע.

"Opposite”  2017 Acrylic on canvas , 120x90cm 10.000  ₪

 

סתיו

במרחק 32 קילומטרים ממערת Chauvet נמצאת אחת מתחנות הכוח הגרעיניות הגדולות בצרפת.  המרחק הוא "כטיסת עורב" . מים חמים הועברו מצד לצד ונוצרו חממות. התנינים הושקו במים הללו ונעשו לבנים… מוטציה..
"קרוב לוודאי שבקרוב יגיעו לבקנים אלה למערת Chauvet". מה הם יחשבו על הרישומים כשיראו  אותם?   אין מציאות אובייקטיבית… אתה לא יכול להגיד שום דבר בוודאות … אולי אנחנו תנינים לבנים שמסתכלים על רישומי מערת Chauvet ומישירים מבט אל תהום הזמן?

(מתוך הסרט של ורנר הרצוג "מערת החלומות שנשכחו ").

 

"Autumn motives” (visitors in a cave оf Chauvet) 2018 Acryl on canvas 100x80cm   ₪ 7000

 

בית נטוש

בטיול הבקר  עם הביזון שלנו בעיירה  Montinyak  ראינו בית נטוש. מיד זיהינו אותו. תמונות מילדותנו חיו בו.

“Abandoned house in Montinyak" 2018 120x90cm Acrylic on canvas 13000₪

 

הדפסים  

30X20 cm 400 ₪

30X30 cm 500 ₪

50X60 cm 1000 ₪

80X80 cm 1500 ₪

100х100 cm 2000 ₪

תפריט נגישות