"עולם. אני כאן!" ישראל טבקוב בתערוכת יחיד

ישראל טבקוב אמן בינלאומי יליד אירקוטסק אשר בסיביר יושב בסטודיו שלו הקטן אשר נמצא בצפון הארץ וזוכר וחולם ומצייר ברגישות אין קץ ובטכניקה מרשימה על אינספור בדי ציור את הנופים הנהדרים של סיביר הרחוקה, את היערות העבותים, את הכפר הפשוט עם הדמויות המתהלכות בו , ואת הנהר הקפוא שבו רוחצות את גופן נשים יפות. 

טבקוב צופה מרחוק בעין פיוטית בוחנת ורגישה לא מתערבת ולא מעורבת וללא שיפוט  ומצייר.  זכרונות וחלומות מונחים בצבעי אקריל על הקנווס בטכניקה גרפית ייחודית ומרשימה  ועם פלטת צבעים עדינה ורגישה  המאפשרת לצופה להתחבר להרגיש ולהבין את מה שהאמן מרגיש וזוכר וחולם.

 טבקוב אומר: " עולם. אני כאן!" תעצרו לרגע, תקשיבו לי!  ובאמצעות בדי הציור שלי תקשיבו לעצמכם. יש מסביבנו עולם פיוטי ומופלא רק צריך לעצור ולהקשיב". בעולם הרועש והתובעני שבו אנו חיים ניתנת לצופה ההזדמנות להתחבר לשקט, להרהור, ולשירה העדינה המתרקמת על הבד ולהרגיש את מרחב הנשימה, את האויר הנקי, להתפעל מיופין של הנשים הרוחצות בנהר, להרגיש את המים הקפואים, להתפעל מהיער העבות ומהקומפוזיציה שבה מונחים הקלונסאות הכרותים באמצע קרחת היער, להתחבר לקצב האיטי שבו מתנהלים חיי הכפר, להאזין לשיח הנינוח המתנהל בין ארבע הנשים היושבות על אדן החלון  וגם להרגיש את החום הנעים והנינוח העולה מחדר השינה המצויר לפרטיו ולהרגיש אפילו לרגע את המקום היפה הנעים הטוב והרגוע.  

ישראל טבקוב היה חבר באגודת הציירים של ברית המועצות לשעבר ועלה בשנת 1991 לארץ . טבקוב זכה פעמיים בפרס על שם הרמן שטרוק  והציג בתערוכות רבות בארץ ובעולם . 

ד"ר גליה דוכין אריאלי

                  

תפריט נגישות