"קפלים בזמן" – תערוכת יחיד מיכלי אדלר

מיכלי אדלר, אמנית רב תחומית, ציירת ומעצבת פנים, מורה ויועצת בשיטות MetaFeelings הניאו-הומנולוגיה. בוגרת בצלאל בית ספר לאמנות.

מזמינה אתכם לקחת חלק בפרויקט אמנותי ונשמתי בתערוכה אנרגטית שתהווה מרחב של איחוד וריפוי המגשר על פערים ודעות, מקום המכבד את חופש הפרט ללא הבדל בין דת גזע או מין.

מטרת התערוכה לעודד דיאלוג ולהציע שפה ויזואלית המתעלה מעבר למחסומים. ציור מעורר רגשות משותפים, מעורר שיח ואף מטפח תחושה של ריפוי קולקטיבי בזמנים של קושי. הציורים החזותיים חורגים מהמילים ומציעים קשר עמוק ואינטימי עם הצופים.

שם התערוכה "קפלים בזמן" מייצג בשבילי מארג של מרחב וזמן העובר מניפולציות המאפשרות קיצורי דרך או קפיצות בין נקודות זמן ומקום . ציוריי עוסקים באמנות נשימתית,  מושפעים מהמערכת המורכבת שבין האדם לטבע, לבין מסרים המגיעים אלי ממעל ויוצרים תנועה ייחודית המהדהדת בין מימדי הזמן המשתנים מציור לציור.

מהי אמנות נשמתית?  ההתבוננות לתוכה יוצרת היזכרות בצופה שיש סביבו עולמות נוספים נסתרים ומלאי אנרגיה. השתקפויות לתוך ראי הנשמה היחודית של כל אחד. באמצעות המסע והאמנות שלי, אני רוצה לעורר השראה באחרים לאמץ את הייחודיות שלהם.  בתוך כל אחד מאיתנו טמון הכוח ליצור ולשנות את עצמו, את דרך הסתכלותו על העולם שסביבו ולראות את היופי והשפע שקיים על סוגיו.

לכוחו המרפא של הציור נחשפתי בגיל שנתיים כאשר הניידות הפיזית שלי הוגבלה בצורה קיצונית ולמרות קשיים פיזיים ורגשיים הצלחתי ללכת ללא שום סימן חיצוני, מה שנחשב לנס. למדתי שמכל פירוק, שבר, כאב ואובדן ניתן לצמוח ולהתעצם ולצד היצירתי שבי היה חלק גדול בתהליכי הריפוי הללו.  הציור היה חברי הצמוד. ציירתי בשכיבה ויצרתי עולמות דמיוניים בהם אני האלכימאית הקוסמת שיוצרת מציאות ומביטה על העולם ממעוף הציפור.

בדיעבד אני מבינה שהציור היווה עבורי מקום ריפוי ומפלט מהכאב. הציור מהווה עבורי חמצן ודרכו אני מתחברת לתת מודע, לנשמה הגבוהה שבי, הרואה את יופיו של האנוש, הטבע, החי, הצומח והסינכרון עם היקום האין-סופי שסביבנו. בציור אני נעה במרחב אינסופי ויוצרת עולמות חדשים,  המחוברים לתדרי זמן קסומים ומלאי אהבה. מסרים עולים מהתת מודע ומבקשים לקבל ביטוי ויזואלי. אפשר להתיחס לציורים כאל ספרייה אנרגתית המוטענת בתדרי אהבה וריפוי. העבודות חורגות מגבול המוכר והצפוי, ומטרתן לפתוח ולאחד לבבות. ההתבוננות לתוכן יוצרת בצופה היזכרות, שיש עולמות נוספים נסתרים, נטולי זמן, המזרימים תדרים קסומים ואנרגיה מלאת אור, תקווה, ריפוי ואהבה לצופים בהן.

תהליך העבודה/השראה: התהליך נוצר על הקנווס או הנייר ובו נוצרת דינמיקה נשמתית המוזנת מהדימיון. עולם אנרגטי חדש. לעיתים הוא סיזיפי בפרטים ובביצוע ולעיתים משוחרר ופראי. הטבע משפיע על התכנים שלי אבל בציור נוצר טבע חדש. עולמות מקבילים . הדהוד של אנרגית המים מול האדמה.

תהליך היצירה בשבילי הוא מסע אישי ואינטואיטיבי עמוק,  המונחה אצלי על ידי התת מודע בקבלת השראה וסינכרוניות מלמעלה. כמו קודים המשמשים מפתחות לגילוי עולמות אחרים. עבודותי משמשות גשר בין הארצי לשמימי, בין המוחשי לבלתי מוחשי ומעוררים השראה ונחמה לצופה ויוצרים בו הדהוד מלא אור. האמנות שלי חורגת מגבולות המוכר, ומטרתה לאחד לבבות ולהביא תחושת פליאה וחיבור לחיינו. זו זכות גדולה והזדמנות לגעת בחייהם של אחרים באמצעות הביטוי היצירתי שלי.

 

מיכלי אדלר .

תפריט נגישות