"כשאהייה Wonder Woman אז…״ של רבקה בצלאל

" האדם מבטא את עצמו במידה זעומה מאד כאשר הוא מדבר בשם עצמו. תנו לו מסווה והוא יגיד לכם את האמת".. ( אוסקר ווילד) 

רבקה בצלאל אמנית רב תחומית המערבת אופני ביטוי שונים הכוללים צילום, ציור, פיסול, עיצוב, כתיבה, מיצגי וידאו ועבודות גוף. לדבריה " אינני עושה אמנות אלא מתעלת את כל משאבי וכישורי למקומות המאפשרים לי להיות אמנות". רבקה בצלאל  הציגה בתערוכות שונות בארץ ובעולם כאשר בין כל הפרוייקטים שהוצגו מתקיים רצף רעיוני מובהק וקשר המחבר חוליה לחוליה במלאכת בניית הגשרים בין הלבבות.  לדבריה: "מטרת הפרוייקטים שלי הינה לקרב בין בני האדם ולגרום להם להגיע לרגע של הארה, של יופי ותום, רגע שבו מתגבשת התחושה כי האדם הבודד הוא חלק מתוך השלם, רגע שבו הוא נוטל אחריות להפצת האחדות בדרכו שלו. 

אני מאמינה שרגעים כאלה גורמי לשינוי בלב ובתודעה אפילו מבלי משים. בדרך זו אני מגשימה את ייעודי ". 

" כשאהיה וונדר וומן אז…"  זהו שמה של התערוכה המוצגת כאן היום. 

על תהליך יצירת הפרוייקט מספרת רבקה בצלאל: "הפרוייקט נולד בעקבות מחקר מעמיק על עולם הלבוש והתחפושות. הבגד שאדם בוחר ללבוש פועל באופן פיזיולוגי ומשפיע על הרגש שלנו באופן אוטומטי.  המילה תחפושת היא מלשון חיפוש, חופש וגילוי הנסתר ומאפשרת לחלקים החבויים בתוכנו להתגלות תוך כדי לבישתה". 

 התחפושת שנבחרה לפרוייקט המוצג כאן היום היא דמותה של וונדר וומן, דמות בדיונית של גיבורת על שנוצרה על ידי ויליאם מולטון מרסטון שהיה יועץ חינוכי ופסיכולוג בבתי כלא.  זוהי הדמות הנשית המפורסמת ביותר מבין גיבורות העל ביקום הדמיוני של חברת הקומיקס  DC  והיא בעלת יכולות על- אנושיות השואפת להביא שלום, אהבה ואחווה לעולם שסוע ומנוכר. 

"במהלך הפרוייקט אני  מגיעה אל הנשים, כל אחת למקום בו היא חפצה להצטלם, מלבישה אותן בתחפושת ומאפשרת לתחפושת לפעול את פעולתה עליהן, ואז מצלמת את הנשים מעניקות את מתנותיה של וונדר וומן לעולם. …כשתהיי וונדר וומן אז.. תעצמי עיניים תתחברי לתחפושת וכשתרגישי שהתחפושת מבקשת לדבר דרכך, תגידי לנו מה תביאי לעולם כשתהיי וונדר וומן".  כך מתחיל כל צילום וידאו בפרוייקט זה".  

בחרנו להציג את הפרוייקט בגלריה המחברת בין אמנות מסורתית שבטית לאמנות עכשווית בהיותו  פרוייקט אוניברסלי המדבר ומחבר את כל הנשים בעולם כולו. 

 התערוכה מוקדשת לד"ר שלי גולדברג סופרת ומרצה למחשבת ישראל קבלה וחסידות. אשת חסד. אמא וחברת אמת. חיה את עולם החומר ומטלותיו. הנכיחה את הצורך לכרוך את העשיה עם ההתבוננות הפנימית. את הגוף עם הנפש ולחשוף את האדם לתשובותיה העמוקות של המחשבה האנושית. 

 

ד"ר גליה דוכין אריאלי     הגלריה לאמנות שבטית & אמנות עכשווית

טל' 055-9230022  מרכז בעלי המלאכה 13 בתל אביב 

תפריט נגישות