אומנות מסורתית שמקורה במזרח הרחוק

chinese calligraphychinese calligraphy

***הגלריה תשמח להציג אוספים מיוחדים הקשורים לאמנות המזרח הרחוק, אנא פנו אלינו דרך האתר לפרטים נוספים***

כשאנחנו מדברים על אומנות המזרח הרחוק,  כזאת שאנו רוצים להציג בגלריה,   אנחנו מתכוונים בעיקר לאמנות הנוצרת בסין יפן והודו. 

אמנות ויזואלית מסורתית הנוצרת בסין מקורה בהסטוריה עתיקת היומין הנחלקת לתקופות בהתאם לשושלות ששלטו בסין לאורך ההסטוריה. האמנות המסורתית בסין הושפעה ועצבה על ידי פילוסופים, מורים, אנשי דת וגם על ידי השליטים. 

ישנם שני סוגים עיקריים באמנות הסינית המצויירת:

 האחד – ציור ראליסטי ומדויק של פורטרטים ו/או התרחשויות נרטיביות המצויירות לפרטי פרטים. 

והשני – סגנון חופשי המתאר בדרך כלל נארטיבים לא-מציאותיים ופעמים רבות ציורי נוף המשקפים את מצב רוחו של האמן. ציורי נוף אימפרסיוניסטים בעלי קווי מתאר מטושטשים כאשר הפרספקטיבה מושגת על ידי הצבע,בעיקר צבעי מים. הדגש בציורי הנוף הללו הוא ספיריטואלי ולאו דווקא רגשי. הציורים נוצרים לרוב על ניר או משי וכן  על קירות המקדשים . 

האמנות הסינית המסורתית כוללת גם פסלים של בודהה, מלאכים, ציורים או תבליטים של  גן עדן ( שנגרילה) תבליטי עץ המתארים התרחשויות הסטוריות חשובות. 

קליגרפיה – פירוש המילה קליגרפיה- בסינית הנדזה  כלומר – אופן הכתיבה. ביפנית מכונה הקליגרפיה קאנג'י –  כלומר דרך הכתיבה.  בקוראנית נקראת הקליגרפיה הנג'ה כלומר  – אמנות הכתיבה.

הגלריה תשמח להציג ציורים בהשראת הקליגרפיה הסינית.  זהו תחום חשוב ועתיק יומין באמנות מזרח אסיה שהשפיעה רבות על הסגנון האמנותי המסורתי ביפן ובקוראה.   זהו סגנון ציור מעודן העושה שימוש באותיות הסיניות אך אין צורך להכיר את האותיות הסיניות כדי להנות מיופיו.  זוהי אמנות מופשטת העושה שימוש במכחול לכתיבת סימני האותיות הסינים. 

אבן הג'ייד – בגלריה נשמח גם להציג כלי פולחן העשויים מג'ייד. השימוש באבן הג'ייד לפולחן הוא עתיק יומין ונמצאו עדויות לשימוש בו כבר מ-3500 לפני הספירה! כלי הפולחן עשויים מלאכת מחשבת ולרוב מייצגים את השמיים ואת הארץ באין ספור מופעים מגוונים. אבן הג'ייד נחשבת לנצחית ומגנה על בעליה ולכן במסורת הסינית העתיקה נהוג היה לקבור את המתים עם חפצי חן עשויים מאבן הג'ייד להגנה וכן לשלב את אבן הג'ייד במצבות ועמודי זיכרון. 

 

תפריט נגישות